Voor iedereen, met of zonder ervaring
4 en 5 augustus
telkens van 9u tot 16u
Twee dagen om te vertragen, te landen in je lichaam en te creëren met klei.
We starten elke dag met een zachte yin yogasessie. Een moment om even te vertragen, uit je hoofd te komen en aan te komen in je lichaam. Van daaruit ontstaat er ruimte om te creëren, op een rustige en gedragen manier.
Na de yoga gaan we over in het werken met klei.
Je hoeft niets te kunnen of te weten op voorhand. Ik neem je mee in de verschillende opbouwtechnieken en begeleid je stap voor stap. Tegelijk is er vooral ruimte om je eigen weg te volgen en te creëren vanuit wat op dat moment klopt.
Wat je maakt, bepaal je zelf. Dat kan gaan van koffietassen, schalen of vazen tot flowplates of iets helemaal anders dat wil ontstaan.
Je werkt aan je eigen stukken, op jouw tempo, met ruimte om te voelen, te proberen en te creëren.
We werken in een kleine groep, waardoor er ruimte is voor persoonlijke begeleiding en aandacht.
Naast het creëren is er ook ruimte om te vertragen. Om even stil te staan, te voelen en gewoon te zijn. Het gaat niet alleen om wat je maakt, maar vooral om het proces en wat het met je doet.
Tijdens deze dagen maak je verschillende werkstukken en kies je zelf wat je wil behouden. Deze worden nadien biscuit gebakken.
Voor het glazuren komen we nog eens samen op een apart moment. De datum daarvan wordt tijdens de tweedaagse meegedeeld. De glazuurles is inbegrepen, net zoals het gebruik van transparant glazuur. Werk je graag met kleur, dan kan je deze glazuren zelf meebrengen of ter plaatse aankopen.
⸻
